خدمات تدوین استراتژی سئو

۴ بازديد

امروزه اهمیت سئو و نتایج آن بر کسی پوشیده نیست. اگر شما تجربه داشتن سایت داشته باشید به خوبی می دانید که اهمیت دیده شدن و داشتن ترافیک بالا اهمیت بالایی دارد.

این اهداف فقط وقتی محقق می شوند که شما یک استراتژی جامع و کامل برای خدمات سئو وبسایت داشته باشید و همواره روی آن کار کنید. ما در ویکی دمی بهترین و جامع ترین خدمات تدوین استراتژی سئو را به شما عزیزان ارائه می دهیم تا با به کار گیری آن در سریع ترین زمان به رتبه های نخست موتورهای جست و جو برسید.

تحقیق و تدوین استراتژی سئوی اصولی، ما را با اهداف و نیت کاربران گوگل آشنا می‌کند و می‌توانیم با در نظر گرفتن ماهیت مفاهیم جستجو شده و منطبق کردن وب سایت با خواسته و حس رضایت کاربر از جستجو، سایت را سئو کرده و به رتبه بالاتر گوگل برسانیم.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو، مجموعه ای از پارامترها و برنامه‌های اجرایی برای سئوی سایت است که مشخص می‌کند بر روی چه کارهایی و با چه اولویت‌بندی و زمان‌بندی باید تمرکز کنیم تا وب سایت را طوری بهینه کنیم که جایگاه بالاتری نسبت به سایتهای رقیب، به دست آوریم و برگ برنده را داشته باشیم.

مهم ترین دستاورد تدوین استراتژی سئو این است که شما فرآیند کاملا مشخص و نظام مندی برای سئو کردن سایت خود دارید و هرگز از مسیر معین شده خارج نمی شوید. در نتیجه وقت و هزینه فقط برای رسیدن به هدف مورد نظر صرف می شود و از اتلاف منابع مالی و غیر مالی به شدت جلوگیری می کنید.

خدمات تنظیم استراتژی سئو مناسب چه کسانی می باشد؟

از مهم ترین سوال هایی که ممکن است مطرح شود این است که چه کسانی باید به دنبال خدمات تدوین استراتژی سئو بوده و این خدمات مناسب چه کسانی می باشد. پاسخ به این سوال به طور کلی شامل هر کسی می شود که نیاز به دیده شده بیش تر و بهتر در نتایج موتور های جست و جو دارد.

ما در ویکی دمی برای صاحبان کسب و کار ها و همچنین برای سئو کاران و متخصصان سئو این خدمات را فراهم کردیم تا با بهره گیری از آن ها به اهداف خودشان برسند و هر چه سریع تر قله های موفقیت را فتح کنند.

تیم حرفه ای و کاربلد ما در تمام مراحل کار همراه شما خواهد بود و می توانید در هر زمان با بهره گیری از مشاوره های حرفه ای و دقیق از روند کار یا برطرف کردن اشکالات و سوال های احتمالی خود استفاده کنید.

دستاورد های طراحی استراتژی سئو چیست؟

شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که دستاورد و خروجی تدوین استراتژی سئو چیست و در نهایت چه مواردی نصیب کسب و کار شما می شود. پاسخ به این سوال حیطه های گسترده ای را شامل می شود که می تواند به کلی چشم انداز کسب و کار و سایت شما را دگرگون سازد.

ابتدا باید بدانید سایت شما در چه موقعیتی قرار دارد و پس از تجزیه و تحلیل آن دنبال راه حل های موثر و مفید باشید اگر میخواهید خیلی زود با بررسی سئو سایت خود به نتیجه برسید باید از روش ها و استراتژی های مطمئن بهره ببرید. تنها بعضی از نتایجی که می توان بعد از پیاده سازی یک استراتژی صحیح سئو انتظار داشت عبارتند از:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و با ورودی بالا
  • بهبود و اثر بخشی هر چه بیش تر سئو داخلی وب سایت
  • بهینه بودن موارد و عوامل سئو تکنیکال و رشد چشمگیر سرعت سایت
  • آنالیز دقیق و فنی رقبا و ایده گرفتن از استراتژی های آن ها
  • داشتن نتایج سئو خارجی فوق العاده و بک لینک های کم نظیر
  • مشاهده ی رشد ورودی و ترافیک ارگانیک سایت به شکل اصولی
  • بالا رفتن دامین آتوریتی و اعتبار و ارزش سایت نزد موتورهای جست و جو
  • به وجود آوردن لندینگ های پر بازدید و ارزشمند

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

۶ بازديد

الگوریتم پاندا یکی از معروف ترین الگوریتم های سئو گوگل است که در سال  2010 ارائه شد و  صفحات با محتوای بی کیفیت باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده و اعتراضات زیادی را در پی داشت را جریمه می کند. همین امر کارکنان گوگل را به فکر ایجاد یک الگوریتم مفید به نام پاندا انداخت. هدف این الگوریتم افزایش رتبه سایت های دارای محتوا با کیفیت و منحصر به فرد، و کاهش رتبه سایت های دارای محتوای بی کیفیت  و کپی بود.

چرا الگوریتم پاندا ایجاد شد؟

پیش از به وجود آمدن الگوریتم پاندا، از سئو به عنوان حرفه ا‌ی بدنام یاد می شد. هر روز بیشتر از قبل، سایت‌هایی با محتوای نامربوط و کپی با محتوای بی‌کیفیت در نتایج جستجو بالا می‌آمد و کم کم تعداد آن ها به شدت بالا گرفت. برای مبارزه با این سایت‌های اسپم، گوگل نیازمند آپدیت جدیدی در الگوریتم‌‌های جستجویش بود.

هدف اصلی پاندا بهبود تجربه‌ی کاربران و حذف صفحات اسپم از نتایج جستجو بود. پاندا این کار را با جریمه کردن سایت‌های بی‌کیفیت و امتیاز دادن به سایت‌هایی با محتوای خوب و باکیفیت انجام می‌داد. در آپدیت‌های بعدی پاندا عوامل دیگری مانند اعتبار وبسایت، طراحی، سرعت بارگذاری و رابط کاربری نیز مورد توجه قرار گرفت. پاندا همزمان با تلاش برای ارائه نتایج بهتر و هرچه دقیق‌تر شروع به مبارزه با سایت‌های بی کیفیت هم کرد و رتبه آنها را در نتایج جستجو کاهش داد.

فاکتورهای الگوریتم پاندا چیست؟

  • الگوریتم پاندا هر محتوای کپی و بی کیفیت را جریمه میکند. خب اگر شما یه محتوا کپی از یک وب سایت دیگر داشته باشید پاندا میگوید یک وب سایت دیگر زودتر عین این محتوا را دارد پس چرا باید این صفحه هم در نتایج بالا قرار بگیرد؟ از طرف دیگر اگر یک صفحه با محتوای بی کیفیت داشته باشید و کاربر وارد سایت شما شود و شما نتوانید رضایت وی را جلب کنید خط قرمز گوگل یعنی رفع نیاز کاربر را رد کرده اید و قطعا از نظر گوگل سزاور جریمه شدن هستید. بیاید جزئی تر به انواع محتوایی که پاندا جریمه می کند بپردازیم:
  • محتواهای کوتاه

  • محتواهای تکراری

  • محتوای متفاوت از عنوان

  • کشاورزی محتوا

  • تبلیغات بیشتر از محتوا

چطور متوجه شویم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده‌ ایم؟

یک نشانه جریمه احتمالی پاندا، افت ناگهانی میزان بازدید ارگانیک یا افت رتبه‌بندی وب‌سایت است که البته باید از تاریخ آپدیت الگوریتم پاندا شروع شده باشد.

نکته حائز اهمیت این است که عوامل زیادی می‌توانند به رتبه‌بندی سایت و میزان ترافیک آن آسیب وارد کنند؛ بنابراین نمی‌توان هر افت رتبه یا افت ترافیکی را به جریمه پاندا نسبت داد. برای مثال:

ظهور یک رقیب در بازار تجاری شما هم ممکن است منجر به افت ترافیک در سایت شما شود. در این حالت باید ببینید چه کسی پیشگام شده و جلوتر از شما در مارکت در حرکت است.

گاهی نیز افت رتبه یا بازدید به دلایل فصلی یا تغییر شرایط رخ می‌دهد. برای مثال لوازم گرم کننده در فصل‌های سرد سال طرفدار کمتری دارد و کمتر سرچ می‌شوند. برای اطمینان بهتر است گوگل سرچ کنسول را برای موارد گزارش شده بررسی کنید.

حتی ممکن است یک آپدیت کاملاً متفاوت ظهور کرده و باعث افت رتبه شما شده باشد که هیج ربطی به الگوریتم پاندا نداشته باشد.

جریمه در الگوریتم پاندا به صورت site-wide است. یعنی حتی اگر بخش کوچکی از سایت شما محتوای ضعیف، نامعتبر یا مزرعه محتوا داشته باشد کل سایت مشمول جریمه خواهد شد.

سخن آخر

الگوریتم های پاندا یکی از چارچوب ها و قوانین های گوگل است. با داشتن تسلط بر روی این الگوریتم ها و سئو، می توانید رتبه ای عالی برای صفحه خود کسب کنید. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال یادگیری و تسلط بر روی آن هستید، می توانید با خدمات سئو تضمینی ویکی دمی وبسایت خود را بهینه کرده و برای اطلاع از قیمت سئو سایت با ما تماس بگیرید.

تعرفه خدمات سئو سایت چگونه محاسبه می شود؟

۶ بازديد

کسب و کارهای زیادی هستند که با سئو سر و کار داشته و به آن نیاز دارندو می دانند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترافیک و افزایش درآمدی بالایی را برای آن ها به  همراه خواهد داشت. مشکل اصلی اینجا است که بسیاری از این کسب و کارها  نمی دانند تعرفه سئو چقدر است و قیمت آن چگونه محاسبه می شود. 

زمانی که این سوال پرسیده می شود که ”هزینه سئو سایت سایت چگونه محاسبه می شود، بدون شک شما منتظر یک تعرفه و قیمت ثابت خواهید بود اما جوابی که به شما داده می شود این است که ” بستگی دارد”. که با شنیدن چنین جوابی ممکن است ناراحت شوید. اما حقیقت این است که قیمت خدمات بهینه سازی سایت به فاکتورهای متعدد و گوناگونی بستگی دارد.

مبلغی که شما برای بهینه سازی سایت خود به منظور بالا آوردن کسب و کارتان در گوگل پرداخت می کنید هزینه سئو سایت یا قیمت سئو سایت شماست. تعرفه خدمات سئو بر اساس سئو پروژه ای، سئو ماهیانه، سئو ساعتی و سئو کلمات کلیدی متفاوت است. هزینه سئو بسته به سطح دشواری کلمات و وضعیت رقبا و وضعیت فعلی سایت شما مشخص خواهد شد. همانطور که می دانید، آوردن یک سایت به رتبه های صفحه اول گوگل می تواند سایت  شما را به صورت آنلاین و آفلاین دچار تغییرات زیاد و چشمگیری کند. اما هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چه قدر است؟

نمی توان برای سئو و بهینه سازی سایت روش خاصی را برای قیمت گذاری در نظر گرفت، چرا که فاکتورهای زیادی در این مسئله دخیل هستند. لیست قیمت گذاری سئو که عموم سئوکاران از آن استفاده می کنند به شرح زیر است:

  • قیمت گذاری هزینه خدمات سئو بر اساس کلمات کلیدی: این روش یک روش رایج در بین سئوکاران و کارفرماها است که کارفرمای سایت لیستی از کلمات را به کارشناس سئو داده و از او می خواهد تا طبق کلمات کلیدی ارائه شده، سایت او را سئو کند. برای اینکه بسیاری از سئوکارها بتوانند این کلمات گاها پر رقابت را طبق قرارداد، به جایگاه مدنظر برسانند تلاش فراوانی می کنند. چرا که بدون شک، در صورت نگرفتن رتبه و جایگاه تعهد شده، هزینه ای را دریافت نخواهند کرد.
  • روش قیمت گذاری SEO طبق ورودی های گوگل: افرادی که با گوگل و ابزارهای آن مانند سرچ کنسول آشنایی کافی دارند از این روش برای دریافت ورودی، افزایش ترافیک ارگانیک سایت، و افزایش درآمد خود استفاده می کنند. این افراد با انالیز سئو خود و رقبا، کلمات لانگ تیل و LSI، می توانند سریع تر از دیگر روش ها و تکنیک های سئو، به درآمد و جایگاه بالاتر در SERP گوگل برسند.
  • قیمت گذاری سئو سایت با درنظرگرفتن رتبه و جایگاه آن: یکی دیگر از روش ها برای تخمین تعرفه سئو سایت، در نظر گرفتن جایگاه کلماتی است که کارفرما لیست آن ها را به کارشناس سئو می دهد. اگر این کلمات به رتبه های مورد نظر نرسند، در انتهای قرارداد درآمدی به سئوکار تعلق نخواهد گرفت. این نوع قرارداد اشتباه ترین روش برای تخمین قیمت سئو می باشد.

 

عوامل موثر بر هزینه سئو سایت

برای راه اندازی یک سایت و کسب درآمد از آن، ابتدا  باید بودجه ای برای طراحی سایت خود و سپس بودجه ای برای سئو و بهینه سازی آن در نظر بگیرید. نرخ سئو سایت، بسته به نوع کسب و کار، نوع سایت و قالب آن، وضعیت کنونی سایت در نتایج جستجو، از نظر زمان و حجم کاری که در نظر گرفته می شود، متغیر است. 

از روش ها و تذفندهای گوناگونی برای سئو سایت می توان استفاده کرد که هر روش می تواند دارای پکیج های مختلف باشد. به طور مثال، بعضی از افراد و کسب و کار ها و سایت ها، از قبل کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کرده و قصد دارند بر روی آن کلما، بهینه سازی سایت یا همان سئو انجام شود و به صفحه اول گوگل بیایند. بعضی از کسب و کارها فقط به دنبال سئو داخلی، سئو تکنیکال و یا سئو خارجی هستند که هر کدام از آن ها دارای قیمت متفاوتی می باشد.

اما چرا بعضی از کسب و کار ها تمرکز بر روی یک کلمه خاص دارند؟

با توجه به استراتژی های یک کسب و کار، این هدف می تواند مختلف باشد، مثلاً در فروشگاه های اینترنتی، زمانی که سایتی در کلمات بزرگ مانند خرید گوشی موبایل، قیمت گوشی موبایل و… بالا می آید، صاحبان سایت می توانند با تامین کننده های بزرگ صحبت کنند و با توجه به جایگاه سایتشان از آن ها پیشنهادهای ویژه قیمتی نیز بگیرند. در بعضی مواقع کسب و کارها تمایل دارند با کلماتی که اکثر رقبا در آن بالا هستند یا کلمات دیگری که وابسته به بیزینس آن ها است، به جستجو و انتخاب کلمه کلیدی بپردازند. با آنالیز چنین کلماتی، متوجه می شوند که کدام کلمه کلیدی، بیشترین و کدام یک کمترین جستجو توسط کاربران در سطح اینترنت را  دارا هستند. آن ها در این حالت سعی می کنند که با بهینه سازی روی چنین کلماتی، سایت خود را در نتایج گوگل به صفحه اول و حتی رتبه های بالا نیز برسانند. 

 

لیست قیمت سئو به چه مواردی بستگی دارد؟

 

عموما، لیست تعرفه سئو و هزینه نهایی که برای بهینه سازی یک سایت در نظر گرفته می شود، به عوامل زیادی بستگی دارد. همانطور که مطلع هستید، هزینه سئو در هر سایتی با وب سایتی دیگر متفاوت بوده که این قیمت بر اساس بررسی و آنالیزی که بر روی سایت انجام می شود، محاسبه می گردد. بیشتر شرکت های خدماتی سئو، بعد از آنالیز یک سایت می توانند نرخ دقیقی از بهینه سازی را اعلام نمایند. با این حال، لیست قیمت سئو به موارد زیر هم وابسته است:

  • میزان رقابت و سختی و آسان بودن بین کلمات کلیدی
  • عمر دامنه و  سایت
  • کیفیت محتواهای نوشته شده و مرتبط بودن با کلمات کلیدی
  • بررسی تراکم کلمات کلیدی و بهینه سازی ان
  • بررسی جایگاه اولیه سایت و تضمین جایگاه بعد از اتمام کار
  • استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید

همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که برای بهینه سازی یک سایت، فقط از یک کلمه کلیدی استفاده ننمایید و بعد از بررسی رقبا و رفتارهای کاربران، طیف کلمات کلیدی خود را افزایش دهید.

هزینه پروژه سئو براساس وضعیت کنونی سایت

برخی از شرکت ها ممکن است که دارای سئو باشند و حتی دارای محتوای مناسب به همراه لینک سازی. تمام این موارد در قیمت گذاری سئو  و بهینه سازی سایت تاثیر دارد و باعث کاهش هزینه ها و زمان انجام کار نیز می شود.

سئو و بهینه سازی سایت دارای سه بخش: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال است که هر کدام از ان ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

سئو داخلی، بیانگر تمامی مواردی است که در داخل سایت مورد استفاده قرار می گیرد مانند محتوا، لینک ها، فیلم و تصاویر و غیره.

سئو خارجی، بیانگر تمامی مواردی است که در خارج از سایت و با هدف برند شدن آن سایت، مورد استفاده قرار میگیرد. فرض کنید شما یک سایت مورد اعتماد گوگل هستید که سایت های دیگر به شما لینک می دهند. قطعا همین امر باعث افزایش درامد و افزایش ترافیک سایت شما می شود.

و اما سئو تکنیکال، بیانگر تمامی کارهای فنی یک سایت مانند نوشتن کدها، هاست و سرور، سرعت سایت و غیره است. اگر کد سایت شما درست نوشته نشده باشد یا بهینه نباشد، امکان اینکه در گوگل رتبه خود را از دست دهید یا اصلا رتبه ای کسب نکنید، بسیار زیاد است.

سئو فوری چیست؟

۸ بازديد

سئو فوری در اصل به مجموعه ای از تکنیک های سئو گفته می شود که هدف آن رسیدن  به رتبه های بالا در موتور های جست و جو بر اساس کلمات کلیدی مشخص شده در کوتاه ترین زمان ممکن است.

در بسیاری از موارد روش های استفاده شده برای رسیدن به این رتبه ها شامل سئو کلاه سیاه شده و در نهایت و موجب لطمه به کسب و کار شما می باشد.

این خدمات سئو سایت می تواند شامل مواردی مانند بک لینک سازی های افراطی و بدون اصول باشد که ممکن است در کوتاه مدت نتایجی در بر داشته باشد اما در دراز مدت اثرات بسیار مخرب به همراه داشته و می تواند تمام پتانسیل و ظرفیت یک سایت برای رشد را از بین برده و نابود کند،

آیا سئو فوری امکان پذیر است؟

حقیقت این است که در سئو اصلا نتیجه فوری و لحظه ای وجود ندارد و  فرآیندی  زمان بر است که برای کسب نتایج خوب و درخشان باید پیوسته کار کنید و انتظار موفقیت های یک شبه را نداشته باشید.

بهترین مثال ممکن را می توان از طریق تشبیه سئو به دو ماراتن زد. استقامت در سئو یک عامل فوق العاده کلیدی می باشد و نباید زود خسته شد و به تلاش کردن ادامه داد تا به نتایج مطلوب و مد نظر رسید.

متاسفانه بسیاری از شرکت ها و آژانس های سئو و همچنین سئوکار هایی که به صورت مستقل و فریلسنر فعالیت می کنند، وعده های دروغینی از جمله سئو فوری و کسب نتایج سریع و آنی را می دهند و بدین طریق بسیاری از وب سایت ها و صاحبان کسب و کار ها را به نابودی می کشانند.

شاید بتوان با استفاده از برخی تکنیک ها به فرآیند های سئو سرعت بخشید و آن ها را به نتیجه رساند، اما هرگز نمی توان انتظار داشت در مدت زمان کم و کوتاه مدت نتایج واقعی و درخشانی را کسب کرد.

جایگزین سئو فوری چیست؟

اول از همه می توان به این نکته اشاره کرد که بعضی از کلمات کلیدی زود بازده هستند. به این معنا که یا در آن ها رقابت کمی وجود دارد و می شود با میزان کار کم تری در آن ها رتبه گرفت، و یا رقبای قوی و سرسختی در آن حوزه ها فعالیت نمی کنند که نتوان با آن ها رقابت کرد.

در این میان، سئو داخلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با کار درست و اصولی بر روی سئو داخلی و انجام بهینه سازی های لازم می توان رشد و پیشرفت قابل توجهی را در یک وب سایت مشاهده کرد.

دیگر مورد که باید به آن پرداخت سئو تکنیکال است. مواردی از قبیل سرعت سایت، و بهینه سازی تصاویر و ویدئو ها، عیب یابی صفحات از کار افتاده و خارج از دسترس، توجه به الگوریتم های گوگل سئو، و موارد دیگری از این دست را می توان اشاره کرد. 

در نهایت باید توجه ویژه ای به سئو خارجی نیز داشت. تاثیرات سئو خارجی، مانند ساختن بک لینک ها و فعالیت کردن در سوشال مدیا، عموما دیر تر خود را نشان می دهند اما سئو خارجی همواره نیاز بوده و می تواند تغییرات چشم گیری را در کسب و کارتان ایجاد کند.

نکته ی بسیار مهم دیگر که می تواند به شدت به شما کمک کند تا خیلی سریع تر پیشرفت کنید و به رتبه و جایگاه های مد نظر خود برسید بررسی سایت و بررسی رقبا برای استراتژی ها، تکنیک ها و روش هایی است که استفاده کرده، و با الگو گرفتن از آن ها ریتم رشد و پیشرفت خود را ارتقا دهید.

در نهایت همواره باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید که برای دستیابی به موفقیت در سئو نیاز به مراقبت همیشگی و توجه به فاکتورهای بسیاری دارید که در صورت همگام نبودن با دانش روز ، موجب بروز برخی از خسارات جبران ناپذیر به وبسایت مانند پنالتی شدن آن خواهد شد.

اگر علاقه ای به یادگیری سئو ندارید، می‌توانید با سئو سایت تضمینی  ویکی دمی، از خدمات سئو ما استفاده نمایید.

الگوریتم های گوگل

۹ بازديد

معرفی الگوریتم های گوگل

گوگل هر روز به معرفی الگوریتم های جدید خود می پردازد که بعضی از آن ها کل رتبه بندی های سایت ها را در SERP تغییر می دهند. ممکن است بعضی افراد با تاثیرات الگوریتم های گوگل آشنایی کافی نداشته باشند. بعضی نیز اهمیت آن را دست کم می گیرند. به منظور آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) ابتدا به تعریفی از الگوریتم می پردازیم و سپس با روش کار آن ها آشنا می شویم.

الگوریتم گوگل چیست؟​

اگر بخواهیم الگوریتم را به زبان ساده بیان کنیم، در حقیقت به مجموعه ای از قواعد و قوانین گفته می شود که گوگل زا آن ها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

الگوریتم‌های گوگل، سیستم پیچیده‌ای هستند که برای بازیابی داده‌ها از فهرست جستجوی گوگل و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن برای سرچ کاربر استفاده می شوند. موتور جستجو ترکیبی از الگوریتم‌ها و فاکتورهای متعدد برای رتبه‌بندی صفحات وب است، و از ارتباط خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌کند.

در ابتدا، گوگل فقط تعداد کمی از الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می کرد، اما اکنون هر سال هزاران تغییر در آن ها ایجاد می کند. اکثر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند، اما بعضی دیگر تمام رتبه بندی ها را به هم می ریزند.

الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟

الگوریتم‌ های سئو گوگل بسیار پیچیده هستند و روز به روز پیچیده‌تر هم می‌شوند زیرا گوگل دائم تلاش می‌کند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد. با تکامل یافتن گوگل، مهندسان این شرکت به دنبال یافتن روش‌هایی هستند که جلوی بالا آمدن رتبه سایت با استفاده از تقلب را بگیرند و بتوانند بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد. وقتی که گوگل تغییری بزرگ و اساسی در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند، رسما آن را اعلام کرده و نامی به آن ها می‌دهد. آن وقت است که دنیای سئو حسابی به هم می‌ریزد و همه خود را به آب و آتش می‌زنند تا بفهمند این تغییرات به چه معناست و چطور باید خودشان را با آنها هماهنگ کنند تا رتبه سایت‌هایشان افت نداشته باشد. در ادامه لیست مهم‌ترین الگوریتم های گوگل به همراه توضیح کامل آورده شده است.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ با هدف بهبود تجربه کاربری و جلوگیری از صفحات اسپم و محتواهای بی کیفیت، کار خود را آغاز نمود. این الگوریتم در آپدیت های بعدی خود، مواردی مانند اعتبار وبسایت، سرعت بارگذاری و رابط کاربری را هم مد نظر قرار داده است.

الگوریتم پنگوئن

لینک های خارجی، توسط الگوریتم پنگوئن (Pinguin Algorithm) بررسی می شوند. پنگوئن بعد از معرفی مزرعه های لینک، آن ها را به طور کلی مورد هدف قرار داد و جلوی لینک های بی کیفیت را نیز گرفت. در صورت مشاهده لینک های بی کیفیت، قطعا در دام پنگوئن گرفتار خواهید شد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

اولین الگوریتمی که به صورت رسمی توسط گوگل معرفی شد، الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm) می باشد. که تمرکز اصلی آن بر روی عبارات بوده و این امکان را به گوگل می دهد تا بتواند عبارات جستجو شده را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند و سرعت دسترسی کاربران به نتایج را افزایش دهد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر به طور تخصصی به جستجو های محلی می پردازد و محل جست و جوی شما برای این الگوریتم مهم است. الگوریتم pigeon می تواند برای تمامی کسب و کارهای محلی که با هدف گرفتن رتبه بهتر مشغول به فعالیت هستند، بسیار مناسب باشد.

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین  rankbrain، هوش مصنوعی گوگل است که با کمک تکنولوژی یادگیری ماشین، نتایج جستجو را به کاربر نمایش می‌دهد. الگوریتم رنک برین را می توان به عنوان الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار دانست که بیشترین تمرکز آن، بررسی رفتار کاربران در سایت می باشد.

الگوریتم E-A-T

این الگوریتم در سال 2019 انتشار داده شد و گوگل با این رویکرد، سایت‌های حوزه سلامت، مالی و حقوقی را که دارای حساسیت بالایی بوده و به طور مستقیم با جان و مال افراد در ارتباط است را تحت تاثیر این الگوریتم قرار داد. E-A-T در واقع مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness، و Trustworthiness است و روی تخصص، اعتبار، و اعتماد تاکید دارد.

آخرین تغییر الگوریتم های گوگل در سال 2022

آخرین آپدیتی که در هسته ی اصلی گوگل انجام شده است برای تاریخ 22 می 2022 می باشد.

این به روز رسانی های اساسی منجر به ایجاد تغییرات شگرفی در رتبه های سایت ها شده و می توانند باعث افت یا افزایش آن شوند. آخرین به روزرسانی که اخیرا توسط گوگل انجام شده است مربوط به سایت های اسپم نیز بوده است که در تاریخ 26 سپتامبر 2022، صورت گرفت.

این آپدیت گوگل، برای سایت هایی که پیام های اسپم ارسال می کنند و یا سایتی مملو از مطالب بیهوده دارند است، این آپدیت بسیار خطرناک بوده و سایت های زیادی را دچار جریمه و یا افت شدید رتبه کرده است. این بخش مدام درحال آپدیت می باشد.

سخن آخر

الگوریتم های گوگل در واقع چارچوب ها و قوانین های آن هستند که تاثیر مستقیم در رتبه بندی صفجه شما در گوکل دارند. با داشتن تسلط بر روی این الگوریتم ها و سئو، می توانید رتبه ای عالی برای صفجه خود کسب کنید. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال یادگیری و تسلط بر روی آن هستید، می توانید از سئو تضمینی ویکی دمی استفاده کرده و برای اطلاع از تعرفه سئو سایت با ما تماس بگیرید.

خدمات سئو چیست؟

۹ بازديد

سئوی سایت یکی از مهمترین اقداماتی است که بعد از طراحی یک وب سایت باید انجام شود. ما در شرکت ویکی دمی آماده هستیم تا بهترین خدمات حرفه ای seo ممکن را در اختیار شما قرار دهیم تا هر چه زود تر کسب و کار خودتان را بیش از پیش رونق ببخشید.

خدمات سئو سایت ویکی دمی، شما را به رتبه های اول گوگل می رساند و ورودی های سایت تان را افزایش می دهد. این خدمات در 3 پکیج با امکانات گوناگون، خدمت شما ارائه شده است. در نظر داشته باشید که ما در جهت کمک به ارتقا سطح سئو وبسایت های گوناگون، مناسب ترین قیمت را در ارائه خدمات خود لحاظ کرده ایم.

ما خدمات خود را به صورت سئو سایت تضمینی ارائه داده و توضیحات هر کدام از خدمات به صورت اختصاصی در همان بخش قرار داده شده است. به عنوان مثال در خدمات بهینه سازی سایت به صورت تضمینی، ما تمامی کلمات مد نظر شما را به صفحه اول گوگل می رسانیم و چنانچه بنا به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد تمامی هزینه های شما به صورت کامل به شما برگشت داده خواهد شد.

خدمات سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

خیلی از ما درباره سئو و بهینه سازی سایت شنیده ایم اما نمیدانیم دقیقا چیست!! زمانیکه ما یک عبارت کلیدی را جستجو می ‌کنیم، بعضی از سایت ‌ها درصفحه اول نتایج جست و جو نشان داده می‌شوند، بعضی دیگر در صفحات بعدی و حتی بعضی از وبسایت ها، اصلا در نتایج حضور ندارند. در این نقطه است که به اهمیت سئو بیشتر از قبل پی میبریم و جهت سئوی سایتمان اقدام می کنیم. با این کار می توانیم در حوزه کاری خود از تمامی رقبا پیشی بگیریم و در صدر نتایج جست و جو قرار بگیریم. این یعنی اوج لذت در یک کسب و کار!!

به طور کلی، خدمات سئو به مجموعه فعالیت ها و کارهایی گفته می شود که متخصص سئو یا تیم سئو بر روی سایت شما انجام می دهند تا از نظر کاربران و موتورهای جست و جو به یک سایت ایده آل تبدیل شوید. در نتیجه، روز به روز رتبه سایت تان در کلمات مرتبط با حوزه کاری تان بهبود می یابد و به صفحه اول گوگل راه پیدا می کند. این خدمات می تواند شامل انالیز سئو شما و رقبا، بررسی سئو داخلی (on-page seo)، بررسی سئو خارجی (off-page seo)، بررسی سئو تکنیکال، یافتن عبارات کلیدی متناسب با نوع فعالیت شما، و در نهایت تدوین یک استراتژی سئو حرفه ای برای رسیدن به هدف خواهد بود.

ویکی دمی ارائه دهنده خدمات سئو برای کلیه کسب و کارها در ابعاد مختلف است و با انجام به روز ترین خدمات seo می تواند چشم انداز کسب و کار شما را به کلی تغییر دهد. یادتان نرود خدمات seo سایت یک فرایند مدام بوده و مادامی که وب سایت ها وجود دارند می بایست این فرآیند وجود داشته باشد.

از یک آژانس خدمات سئو سایت حرفه ای چه انتظاری داریم؟

همانطور که می دانید، هر شرکت خدمات سئو وبسایت،تمام تلاش خود را می کند که سایت شما را به صفحه اول گوگل بیاورد، شاید نتواند به رتبه یک بیاورد اما قطعا شما را به رتبه ای می آورد که بتوانید به افزایش درآمد خود فکر کنید.

برای رسیدن به این هدف، باید تغییراتی را در سایت ایجاد کنید تا موتورهای جستجو، شما را در صدر نتایج نشان دهند و باید مراحلی را گام به گام طی کرد تا به این نتیجه رسید.

اگر شرکتی از روش آسان برای گرفتن رتبه استفاده نماید و مسیر اصلی را طی نکند، قطعا شما به نتیجه دلخواهی که مدنظرتان بوده است، نخواهید رسید. این روش ها آسان و البته کم هزینه هم هستند اما امکان پنالتی شدن سایت یا صفحه را به همراه خواهند داشت. برای بستن قرارداد، حتما به بودجه مارکتینگ و اهداف و قانون های شرکت خود و شرکت خدمات Seo هم توجه لازم داشته باشید.

از مهمترین مراحلی که یک شرکت خدمات seo سایت حرفه ای می توان براساس نوع پلن و قرار داد انتظار داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحلیل و بررسی یک سایت
  • ارائه استراتژی سایت
  • استفاده از ابزارهای پیشرفته سئو
  • راه اندازی سئو و استفاده از کلاه سفید 
  • پشتیبانی سئو 

چرا ویکی دمی؟

خدمات بهینه سازی سایت ویکی دمی در دو مسیر مختلف ارائه شده که شما می توانید متناسب با نیاز و کسب و کارتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. مسیر اول، شامل انجام سئو سایت توسط کارشناسان ویکی دمی می شود که پس از عقد قرار داد، پروژه استارت می خورد و در مدت زمان معینی بر طبق قرارداد، نتایج مورد انتظار شما برآورده می شود. در مسیر دوم، شما نقشه راه و استراتژی کامل وب سایت تان را از ما خواهید گرفت و بر طبق آن، سایتتان را بهینه میکنید و با راهکارهایی که پیشنهاد می دهیم به صورت تضمینی از رقبایتان پیشی خواهید گرفت. در هر دو روش، خدمات سئوی سایت شما به صورت حرفه ای با کمترین هزینه، انجام می شود و به صفحه اول گوگل راه پیدا خواهید کرد.